Lördag och söndags ridning

I lördags red jag & Lussan ut i skogen med Rippert & Kungen, mest skritt och trav för Rippert har gått hårt hela veckan och Kungen har fått IR-behandling. Men herregud vilken trav Rippert hade! Vi svävade fram och han var så mjuk och fin! Så underbart :D

Och idag var han också så sjukt fin och duktig! Red ute i skogen på en stor gräsplätt där det är super att rida.
Började med att trava fram honom i båda varven på lite halvlång tygel och sen kortade jag den och gjorde ganska mycket övergångar från skritt-trav-skritt-trav och halvhalter och det funka bättre idag än vad det gjort innan! Sen red jag lite skänkelvikningar för att få honom los och avspänd och lite lägre i formen utan att bli stark, skänkelvikningarna blev väll inte super men han kom i rätt form och blev väldigt avspänd i kroppen! I slutet av passat blev det lite galoppjobb vilket är nyttigt för honom då han är lite lat i galoppen.. antingen springer han eller så "gungar" han. Men idag fick vi super fin galopp utan att han blev stark och ville springa iväg! Helt underbart ridpass idag! Är så nöjd med Rippert och min ridning, idag funkade allt bara så perfekt :D


världens finaste häst! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0