I've got you on my mind

Monté idag.
det gick riktigt jävla dåligt, fyfan vad kasst jag red!
First gick så fruktansvärt bra, hon låg perfekt på bettet, varken tog det eller var alldeles för stark. Men jag sabbade allt för mig själv. Men ska vara glad för att jag har fått First att gå så bra. Det är en svår häst och rida, inte många som gillar henne. Hon kan vara förjävlig mot en, bocka, stegra, sticka & ta bettet, bland annat. Och nej, jag säger inte att hon inte gjorde detta idag, för det gjorde hon men jag älskar det.
1 uppvärmningsvarv, 3 intervaller och 1 varv nedskrittning.
uppvärmningen var hon på, gick perfekt. Dock hade jag för korta läder och mina knän blev helt slut.
vi red i motvarv och sen vände vi och skulle rida intervallerna i rätvarv. Typ alla hade satt igång och travat och då had inte vi vänt ännu så First får dampet och reser sig lite bara, vänder 180 grader och tänkte sticka. Men det var jag beredd på så höll in henne. Då reser hon sig en gång till, denna gången rejält faktiskt. Men sen fick jag fram henne och vi satte igång och då gick det hyftsat bortsett från min riding i alla fall.

en häst gick omkull idag när jag tog in henne från skritten. Blev rädd i stallet och hoppade till och glömde landa på benen så hon landade på sidan. Jag blev ju ganska skräckslagen när jag ena sekunden ska gå in i boxen och sen andra sekunden ligger en häst på golvet.. det är inget bra golv i travstallet precis, tyvärr .

Snart ska jag lägga ut en pinsam video från min första "tävling", 17 maj 2009, hahah jag var så stolt då..


First Time <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0