hoppträning 27 maj

Hopptränade med Pipen idag också och det gick riktigt jäkla bra! Fy tusan vad underbar han var! Han var så otroligt ridbar, kunde både öka och korta honom precis som jag ville utan att han blev stark eller springig! Först värmde vi upp med lite markarbetsträning där vi gjorde lite halvhalter och ökningar, stälde dom innåt och galopperade & travade utan stigbyglar. Han var super fin!
Sen började vi hoppa över en socker bit där vi skulle svänga höger varannan gång och vänster varannan, i galopp och byta över bommen. Rippert gjorde det perfekt varenda gång och gick super lungt och samlat efter också!
Sen hoppade vi en grind och även det gjorde Rippert super! Jag red lite slarvigt en gång, höll inte om honom så då stannade han, han tyckte inte han behövde anstränga sig om inte jag gjorde det, haha söta lilla hästen. Men sen kom vi en gång till och då gick det super. Sen hoppade vi en linje med en vattenmatta först och sen till en oxer med 6 galoppsprång och då var han lite tramsig och jag red inte jätte bra så han stannade en gång påmattan men sen hoppade han fint och vi kom helt okej bra på oxern. Kom en gång till och då kom vi lite stort på mattan men han hoppade ändå och sen kom vi super på oxern!
Sen gick vi vidare till en annan linje med grind till mur med 5 galoppsprång, det gick riktigt bra!
Till slut hoppade vi en liten bana och det gick riktigt bra! Åhh så underbart fint och lydig han var! Lyssnade riktigt bra på mig och hoppade super :D världens bästa häst <3


jag älskar dig , mitt hjärta <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0