Every move is magic

oh crap, i did it again.. sorry duuude!
nä men helt seriöst, ska försöka blogga igen, men som de har gått de andra gångerna så kan jag inte lova något längre. För så jävla kass är jag faktiskt. Men ska försöka bli bättre!
Ja, nu under två månader har mitt liv varit ett stort helvete rent ut sagt. Jag har fått prick på skolan, jag blev anklagad för ölflak som inte var mitt och så vidare. Gick så långt att jag blev uppskickad till UPM (ungdoms psykiatrisk mottagning typ), men jag avbokade andra gången för jag vill inte bli behandlad som ett riktigt deprimerat barn, för ärligt talat så är jag verkligen inte det. Men skit samma.
i början av året tog jag ett stort steg utför och ramlade ner i en helvetes svacka. Men nu har jag klättrat upp igen och känner verkligen att livet börjar gå mot toppen igen. Har fått sommarjobb, riktigt toppen faktiskt!

över till hästdelen!
Ja, med montén har det gått riktigt bra, rider och kör en travare som heter First time. Det är en riktigt jävla rolig häst, men kräver en del. Blir lite för taggad och stegrar ibland och är lite dum, men fan vad rolig hon är! älskar sådanna hästar. Har tränat för nordens bästa galopp&monté jockey och tränare (!!), hans kommentar var "riktigt riktigt bra." sen har jag inte ridit så jäkla mycket monté.
Förra tisdagen hoppade jag Flugan på lektion. Och ja, det gick som det gick. Hon är 156 typ så väldigt liten. Men gick ganska bra, fick hålla henne som fan dock.

På kvällen var det hopptävling med stilbedömning. Och ja, jag var med! Med Dido, sto, cirka 165 cm hög.
e: Amiral
u: Dramatik          ue: Iran

Ja, det verkligen pissregnade när jag satt upp så fick skritta rundor i ett av ridhusen. Satt igång och travade och hon gick riktigt fint! Galoppen kunde hon ha arbetat mer med bakpartiet, men gick hyfsat. Bytte galopp några gånger och tränade på att öka och korta galoppen så hon verkligen lyssnade på mig, vilket gick toppen! 
Ajja, kom till slut in på framhoppningen. min första tanke var "helvete vad höga hinderna är", men efter att hoppat de så var det inte alls så högt. hoppade fram och hon gick bra.
Väl inne på banan insåg jag att de hade bytat håll på ettan för annars skulle de bli allt för snäv sväng mot tvåan.
1 gick bra, rider mot tvåan och helt plötsligt hoppar jag femman?! hahah, så fick hoppa om skiten och då kom jag bra på tvåan, sen gick resten av banan perfekt! Fast blev lite sur för 4an var riktigt hög i jämförelse med de andra. De hade även verkligen maxat banan men det gick toppen i alla fall!

Fick 35/40 poäng så är väl nöjd, dock -3 i och med att jag hoppade femman istället för tvåan. Men supernöjd ändå.
Kommentaren blev "våga tro på dig själv du är duktig!".
Så nu ska jag försöka att komma ut och tävla lite, men måste skaffa häst först, haha.

PUSS!

Jag & Dido.

Banan, som var allmänt cp, hoppas ni förstår den!

/ Vendela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0