wiihoo Vendela kommer till start (hoppas jag?)

Hejsan bloggen!
Jag har inte bloggat på ett tag, känner att jag måste sätta igång med det ordentligt nu, börjar bli pinsamt!
jag tänkte köra lite info om mig igen (för de nya läsarna!).

Jag heter då Vendela Caesar, det var jag som startade bloggen som en överraskning till Mathilda. Hon har varit riktigt duktig på att blogga, det har inte jag varit. Men jag hoppas på ändring nu.
Jag går på plönningegymnasiet, som ligger beläget i Harplinge, utanför Halmstad. På plönninge går jag Naturbruk - ridsport - monté. Varför jag gör detta? Det vet jag inte ens själv, rider dock vanliga lektioner med.
På plönninge går det en hel del maskinkillar (jadu, de som känner mig hade frågat mig hur jag hade överlevt utan dessa underbara individer), som har blivit som brödrar. Jag bor där uppe så nu har jag en familj på ungefär 200 elever, ganska chill ändå.
Jag rider inte så jättemycket just nu, delvis för att jag uppenbarligen HATAR vädret, men även för att jag inte har någon häst och rida på, vilket är ganska användbart om man ska rida.

Har hjälpt min kompis och rida in hennes Welsh Cob, Princess. En ponny som har tagit mig från hobbyryttare till något mer satsande men var tvungen att lägga ner eftersom jag flyttade upp till plönninge och inte kunde ta med henne. slänger upp en bild på henne sen.

Jag kommer väl mest blogga om träningar, jag kan ganska mycket övningar för alla olikas sorters hästar och problem. Så nååågon som vill ha övningar? Annars ger jag er övningar en gång i veckan. Kommer väl även att blogga lite om ridpassen jag har på plönninge, för visst har vi dom med.


jag älskar dej min fina ponny <3

Kommentarer
Postat av: josephine

kul att du bloggar nu! :D

jätte skoj om du lägger upp övningar också !

kan ni inte skriva i slutet av era inlägg vem det är som har skrivit det så man hänger med lite i svängarna? ;D



en sista fråga, vad fick du namnet ifrån? xd

2011-03-28 @ 16:17:19
URL: http://sportrytttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0