våren är på väg

Äntligen lite sol och vårväder! blir så glad av det :D

Har varit ute i stallet hela dagen och fixat hos hästarna och kollat på sadel till Rippan! har kanske hittat en som ligger bra på honom, Katarina ska hjälpa oss att kolla på måndag :)
sen körde jag & pappa och hämtade Rippetippan och körde honom till Löddestallet för att rida. Red ute i padocken i det fina vårvädret! Gjorde lite repris från gårdagens träning mest för att få in den rätta känslan och alltid bra att repetera! och det gick riktigt bra idag med :D
jobbade mycket på att sätta honom lite i galoppen istället för att bara vagga när man kortar honom, gick faktiskt väldigt bra och han satte sig lite mer idag än igår, framsteg! 
 
När jag värmt upp red jag över sockerbitar med 4 galoppsprång mellan och försökte få in 4 jämna språng, gick super! igår blev han lite stark och ville dra iväg över sista men idag gick han lungt hela tiden! good boy!
Sen höjde vi hindret lite, hoppade bara lågt mest träningshoppning, för att få honom att vänta och inte rusa mot hinderna. två gånger tog han 3 steg i stället för 4 men dom andra gångerna gick det super! :D

Är väldigt nöjd med ridpasset och han är super duktig på vanligt bett!
Filippa tog några bilder och dom kommer antingen senare ikväll eller imorgon :)


bjuder på en bild på min underbart fina häst! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0