Övningar

Övning 1.

Ett ridpass för inte så lång tid sedan red jag enr riktigt bra övning. Du rider skänkelvikning från medellinjen ut till kvartslinjen. Där ska en travbom ligga och cirka två meter efter kommer ett litet kryss. Efter hindret, rider man rakt fram i galopp cirka tio meter. Efter det bryter man av till trav och rider skänkelvikning mot medellinjen. Efter detta byter man varv och upprepar övningen.

Denna övning är, enligt mig, en väldigt bra övning för hästar som behöver träna på att lyssna på ryttaren, samla sig och inte rusa iväg mot hinderna, utan komma kontrollerat "runt hela banan" så att säga. Även en rolig övning om man bara ska lösgöra hästen, min häst blev väldigt mjuk efter några vändor av denna övning.

Kul och härlig övning!


Kommentarer
Postat av: josephine

svar:

tack för kommentaren :-D

ja, det är löddeköpinge i bakgrunden, det är där jag har min foderhäst ;D

2011-04-01 @ 21:13:44
URL: http://sportrytttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0