Filuren är på gång!

Godkväll alla fina människor!
Har inte skrivit på länge.. men ska ta mig i kragen och skriva mer!
Denna veckan har jag ridit båda mina fina hästar och dom har varit super duktiga båda två :D

Rippert har fått busa ute i skogen och hoppa lite stockar både igår och i förrigår och det tyckte han verkligen var skojigt! I måndags red jag barbacka och han var jätte duktig och blev glad av att slippa sadeln så det blev lite småbockar efter en stock, haha söta lilla rippe! Igår hade jag sadel så då blev det lite mer träning för honom, tränade mycket på övergångar mellan galopp och trav då han gärna spänner sig och inte vill ta trava utan mer galopperar på stället.. men det gick faktiskt ganska bra!  
Idag fick han vila och det tycker han är skönt, han har gått ganska hårt ganska många dagar nu så det fötjänade han verkligen! finaste hästen <3

Har börjat rida lilla Filuren nu igen! går faktiskt hyfsat bra, i måndags gick det super, i tisdags gick det sådär.. men idag var han jätte duktig! Fast pappa fick hjälpa till lite i början och jaga oss med lånpiska för att han ska gå framåt. Han tror att det fortfarande ska göra ont när han travar så han försöker resa sig eller lägga sig ner och rulla.. haha knäpp häst! Men när han travat några varv inser han att det inte gör ont längre och då svarar han mycket bättre framåt och tycker det är riktigt kul! Blev till och med några galoppsteg fast det var inte riktigt planerat, men Filuren tröttnade på att bara trava :) På fredag ska han få börja galoppera lite smått, inte alls mycket. Ska ta det lungt med honom så han kommer igång lungt och fint och inte gör något så han får ont igen..
Och imorgon eller i helgen ska vi lägga ut annons på honom.. kommer bli sorligt att sälja honom :/ men det blir bäst så för oss båda. Om man älskar någon måste man göra det som är bäst för den!

Nu ska vi även leta upp lite tävlingar som jag & Rippert ska åka iväg på, längtar! :D

Slänger upp en bild på Rippert och en på Filuren, mina fina hästar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0