Dagens ridpass!

Aaaahh Rippert var bäst idag! allt funkade så otroligt bra, han var mjuk och fin och väldigt avslappnad!
Travade och galopperade ganska mycket idag så han fick lite konditionsträning och inte är helt överpigg imorgon när vi ska hoppträna, haha :)
gjorde lite volter, varvbyten och lite skänkelvikningar i traven och det gick super! han lyssnade bra och höll fin form! gjorde även lite tempoväxlingar för att se så att han är framme på skänkeln och lyssnar tillbaka vilket han gjorde hur bra som helst!

efter ganska mycket travande fick han en liten skrittpuas med tempocäxlingar, volter och stälde honom både utåt och innåt för att mjukna upp honom.
sen tog vi lite galopp, började i vänster varv och där har han testat mig lite och försökt öka galoppen och bli stark, men idag gick det riktigt super duper bra! han var helt under mig, både framme på skänkeln och lyssnade på handen, krotade galoppen lite och sen ökade jag den sittandes, och efter några varv bytade jag varv och gjorde samma sak där, gick helt perfekt!!
sen fick han en kort skittpaus för att hämta andan :)
sen tog vi lite galopp igen och då stod jag i fältsits och ökade galoppen lite och sen kortade jag den igen, och det gick jätte bra och han lyssnade direkt på min sits, när jag satte mig i sadlen kortade han galoppen nästan helt själv! gjorde detta i båda varven och gick lika bra i båda! :D
sen fick han trava av sig på långa tyglar och stäcka på halsen vilken han tycker är väldigt skönt!

är vädligt nöjd med ridpasset idag, både min egen ridning och Rippert! världens bästa häst <3


finaste och underbaraste hästen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0