2. Mitt hästliv med min häst

2. Mitt hästliv med min häst

Jag rider min häst 6 dagar i veckan och en dag är vi ute och skrittar en runda. Vi tävlar på helgerna. Just nu hoppar vi bara 100 för jag har inte haft honom så länge, bara lite mer än 3 månader, så vi håller fortfarande på att lära känna varandra.
Första gången jag provred Rippert blev jag helt förälskad i honom! Han var som en dröm! Han stack visserligen med mig i galoppen, men allt känndes så underbart och roligt på hans rygg. Vi hoppade 125 första gången jag red honom! Efter jag ridit honom kunde jag inte sluta tänka eller prata om honom, haha.. Jag var helt kär och förälskad i honom och kände att jag bara måste ha honom. Och så blev det! Så här e vi nu idag, Jag & Rippert som kämpar tillsammans. Allt har verkligen gått långt ifrån bra hela tiden. I början så var det han som bestämmde farten.. Om han ville galoppera super snabbt gjorde han det. Jag hade inte så mycket att säga till om och fick rida på ett jaktkandar. Men nu rider jag honom på vanligt tredelat bett och på hävstång när jag hoppar, för där blir han fortfarande lite stark för mig. Men jag har mer och mer kontroll för var dag som går och allt går bättre och bättre!
Mitt mål med Rippert är att tävla 130, och målet för detta året är att hoppa 110. Vet inte om  jag kommer hinna komma upp på 110 detta året, men ska försöka!


första gången jag red min älskling! Hindret ligger på 125 :)


Kommentarer
Postat av: Linda - tävlingsryttare

fin hoppsits :)

2011-06-22 @ 22:52:47
URL: http://nattstad.se/lindawigren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0