finfin häst!

Hej allihopa! Var ett tag sen jag skrev här nu.. Men nu kommer lite update! Jag har varit ensam hemma en vecka nu, eller helt ensam har jag inte varit eftersom bästa Cecilia har varit här hos mig! vi har haft fredagsmys hela veckan och mest tagit det lungt.
Jag, Lussan & catarina har skrubbat och målat stallet så nu e där riktigt fint hos dom små hästarna :)

Rippert går som en klocka just nu! Så härligt det är att rida honom just nu, allt börjar falla på plats och han lyssnar så mycket bättre på mina hjälper. Börjar verkligen kunna rida honom nu och han lyssnar och vill bli riden. Om ni förstår? Kan rida på vanligt tredelatt bett hela tiden, förutom när jag hoppar, och han lyssnar hela tiden. Han drar nästan inte alls mer och han har fått mycket bättre galopp och trav. Han är mer stadig i formen och har börjat använda sina små bakben! SUPER HÄSTEN <3

Just nu sitter jag och försöker göra en liten tävlingsplan för mig & Rippert. Vill försöka komma ut så mycket som möjligt nu i höst och verkligen få till det lilla extra inom hoppningen så vi kan börja hoppa lite högre vilket jag vet att Rippert gärna vill, haha!

Nej, nu måste jag städa huset så det inte ser ut som ett bombnedslag när mamma & pappa kommer hem.. haha!
Ha det bra alla söta små människor! Puss & Kram.


min underbara häst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0