finaste hästen som finns!

Hejsan alla fina männiksor! Har jobbat i Falsterbo nästan hela veckan & sen har jag varit där och kollat två dagar och ridit min underbara häst så tiden har inte räkt till att sitta här vid bloggen. Men nu ska jag ta tag i det!

Tänkte berätta lite om min vecka, jag börjar med Falsterbo. Måndag - onsdag var jag & Cecilia där uppe och jobbade, riktigt skoj! Vi satt på parkeringen, framhoppningen, hästövergången och kollade när ryttarna red på kvällarna. Skoj skoj! Sen torsdag & fredag har jag varit där och kollat på hoppningen och shoppat lite! Fast hitta inte allt jag ville.. Men köpte ett par sporrar, två bett, ett par tyglar, en kavaj, vantar. Tror det var allt :) hade tänkt köpa ett schabrak, pannaband & ett regntäcke man kan han när man rider, men blev inte så. Köper det på Ullared istället!

Rippert: Allt går super med Rippert just nu! Riktigt fin har han blivit och han lyssnar mycket bättre på mig och mina förhållningar. I onsdags skrittade vi ut en runda och mös med Lussan & Tess :)
Igår red jag igenom honom ordentligt och det gick super! Han lyssnade riktigt bra på mina förhållningar och la kvar i samma jämna galopp hela tiden och jag behövde inte alls bråka med honom! Han gjorde super fina avsaktningar & fattningar! Han var lite stel i början men i slutet var han mycket mjukare :D Känns verkligen som att det går framåt och att jag kan rida honom mycket bättre nu, super kul!
Idag red jag ut barbacka i regnet, hur mysigt som helst! Först busred vi lite och galopperade uppför backar och travade vid stora sjön. Sen jobbade jag honom en liten stund och det gick mycket bättre än jag trodde det skulle gå! Han gick riktigt fint och han var mycket mjukare idag än igår så det är bra! Han gick i riktigt fin form! Min fina lilla super häst :D

Är så glad just nu, jag rider honom på vanligt bett och han lyssnar så fort jag bara sträcker på ryggen. Så himla härlig känsla. Just nu känns det som att vi kan klara av vad som helst!


mitt fina hjärta. jag älskar dig så sjukt mycket !<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0