Vendela som skriver!

Shiieit vad längesedan jag skrev! Nu kommer en hel jäkla info om min månad, helt sinnes!
* Har för det första varit på Gothia, a-slutspel!
* Sedan har jag flyttat.
*Praktik.

Ja, vi börjar med Gothia. Vi är helt klart bäst. Åkte upp med tanken på att ha kul. Leva livet liksom. Jag vågade inte ens tänka tanken att vi skulle gå vidare till a-slutspel, men det gjorde vi! Åkte ut mot Tingsryd som senare kom ända till final. Blev nersprungen av en spelare och tappade medvetandet, men fortsatte ändå stå. Efter matchen hade jag så sjukt ont i nacken så kollade upp den och fick massage på kvällen.
Åkte hem på söndagen. Kom hem och började flytta direkt. Så numera bor jag i Dösjebro, som ligger i kävlinge kommun! Sov första natten i Dösjöbro och dagen efter blev det praktik.

Hade min praktik hos 2 falsterboryttare, Lina holmström & Fredrik Linell. Jättetrevligt. Har ridit massor av fina hästar och haft det sjukt mysigt. Lägger upp bilder på alla senare.

Fastnade för 2 hästar, Pointdeinterogation och More to come.

Pointen är en brun vallack, cirka 170 hög och 11 år. bruten strimbläs tror jag i alla fall. En tuff häst, bockat av de flesta praktikanterna, jag satt kvar fastän han drog av en repa som inte var nådig, hade dock bara tur, jag borde ha flugit som en vante. Helt underbar och rida annars. Rädd vid ridhus dörren, där var alltid något farligt.. Har tävlat minst 140, troligen några 150 med men jag är dock inte säker.

Come to more, sto, en skimmel, född 1999 och är då alltså 12 i år. Cirka 162 cm hög och troligen lika bred, haha. En häst som har stått halva vintern, Ägaren är Fredriks bror. Blev kär direkt när jag såg henne. Fick rida henne i måndags för första gången. Gick bra, kändes något seg men efter en galopp ville hon inte stanna alls. Red utan graman då, hon ville gärna ha huvudet i luften och springa men det gillade inte jag riktigt.
Dagen efter red jag henne med graman. Troligen tänker ni "varför gör hon det?" "Kan hon inte få ner sin häst i rätt form borde hon inte rida den" osv osv. Men det är så att hon har en fet underhals som måste tränas bort. Därför rider jag med graman. Använder den bara när jag behöver den.
Ja resten av veckan har vi kört korta men intensiva pass. Ökat med 3 minuter för varje dag. Har tränat mycket fattningar, galoppombyten., öppna, sluta och massa annat. Jätteduktig! Kändes tungt idag när jag skulle åka ifrån, sista dagen...

MEN!
Fredrik sa till mig att han tyckte att jag skulle fortsätta med henne, rida när jag kunde och sånt. Vilken chans jag fick. Så var inte sen på att tacka ja och nu har jag häst och ta hand om igen. Har pratat med hans bror (hans bror är ägaren) och han verka tycka det är bra. Har ju ridhus på gården och allt så det är jättemysigt! 1 från placering i 125 (17 placerade och Fredrik o Kakan kom på 18 plats av 68 startande).


Sjukt glad är jag! slänger upp några bilder på hästarna.

Pointen och Fredrik


Lina & Maxine på falsterbo! :)

Förresten, fanns en jättefin hingst i stallet med, Tellus. Gick unghäst-VM iår, blev den bästa svenska hästen och kom på 19 plats i finalen. Inte illa. Sen hade dom Tornado med ner som också gick VM, men kommer inte ihåg hur det gick för honom.

Nu ska jag kolla rundor, får inte upp bilderna på Kakan, men dom kommer! Promisse!

Kommentarer
Postat av: ang. mtc

den är min nu :)

2011-04-30 @ 00:17:57
Postat av: Vendela

Nä skämtar du?! Hur är det med henne?! Åhh vad kul!

2011-05-12 @ 18:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0