en dag i stallet

Hejsan! idag blev det stallet hela dagen!
riktigt härligt att vara i stalllet igen efter en hel vecka utan :(
har ridit Rippert, Filuren & Lady Liten idag!
gick super duper bra när jag red Rippert, är så glad att vi hittat honom!
red mycket skänkelvikningar och öppna på honom och sen även på volt där jag ökade och minskade temopt och storleken på volten. han var både utåtstäld och innåtställd. 
evelina var snäll och fotde oss så det kommer lite bilder från ridpasset :)

Filuren var sjövild idag! pappa fick leda honom i kejdegrimskaft när jag satt på för att vi skulle ha lite kontroll på honom ..
vi var på väg att gå över två gånger :/ sen lugnade han sig lite och då blev det bara små stegringar och lite bockningar här och där .. sen försökte han rulla sig några gånger också. vilda lilla hästen
skrittade filuren ungefär 45 minuter

Fick in ett super tempo när jag red Lady Liten, hon blir ofta springig men idag vilade hon på steget och sköt inte ut vänsterbogen i vänster varv som hon brukar göra (y)
red på en volt och gjorde små volter där och travade över en bom och sen fick hon trava på hela spåret för att få upp lite kondition :)










Kommentarer
Postat av: Maja

Söt häst!

2011-03-10 @ 13:29:59
URL: http://retardriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0