Trolleholm

Hejsan! Igår var jag i Trolleholm och tävlade. Hoppade 1 meter A:0/A:0 och gick dubbelnolla! Sattsade inte på att bli placerad utan mest att komma runt felfritt eftersom det var min första omhoppning. Så vi kom på 16 plats, men är SJUKT nöjd! Rippert var helt fantastisk igår, hoppade högt och riktigt spänstigt över hindera! Och på framhoppningen & framridningen bockade han! Haha, glad häst!
På framhoppningen hoppade han super bra, riktig power i sprången och högt över. Inne på banan hoppade han också sjukt fint och hade riktigt bra tempo genom hela banan.
Från hinder 1 - 2 så var det en ganska svår sväng och där red jag inte jätte bra, men Rippert löste det och sen efter det så skärpte jag mig och red faktiskt ganska bra genom hela banan. Kan inte mer än säga att jag är sjukt nöjd över Ripperts insatts, men även min egen. Brukar inte tycka att jag rider så bra oc att det alltid är Rippert som är duktig, men måste erkänna att jag faktiskt red ganska bra igår.
Jag la honom bra på alla hinder förutom 2:an och red bra vägar och fick tillbaka honom bra till hinderna utan att ta bort galoppen förmycket vilket jag ofta gör.. Men jag fick tillbaka honom bra och stöttade honom med skänklarna.
Det var en toppen dag för oss! Är så sjukt glad att Rippert är just min.


gammal bild från vår 2:a tävling. jag älskar min häst så oerhört mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0