min super häst

Bara för att jag har världens bästa häst! Åh så fin och mjuk han var idag! Lyssnade riktigt bra både framåt och tillbaka och var inte ett dugg stark!
Red fram honom i skritt trav ocg galopp på lång tygel och gick sen in på en 8:volt där jag galopperade på volterna och gjorde sen halt i mitten, gick riktigt bra, han lyssnade bra! Och han galopperade lungt och avslappnat på volterna och han spände sig inte alls lika mycket i vänster varv som han brukar göra, duktig häst :D
sen gick jag ut på spåret och galopperade på långsidorna och travade på medellinjen, mest för att träna honom att inte spänna sig i avsaktningar från galopp till trav som han alltid gör, gick sådär. Han spände sig lite men blev bättre i slutet så det är bara att träna vidare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0