hoppträning 13/4-11

Hopptränade med Rippert idag och det gick faktiskt helt okej! Han kan bli lite stark och pigg när man hoppar men idag så gick det hyfsat lungt och han hoppade jätte fint! Fick en massa fina, runda och perfekta språng och jag red mycket bättre idag än innan. Uppvärmningen gick felfritt! Första gången vi hoppade banan kom jag inte riktigt ner i sadeln ordentligt så då gick det sådär, men ändå ganska lungt. Sen fick vi hoppa en oxer lite högre och det gick super :D
Sista gången vi hoppade banan på ca 1 meter så gick det faktiskt väldigt bra! Jag red bra mot hinderna och kom ner i sadeln efter och Rippert lyssnade ganska bra tillbaka. Endast 1 miss på hela banan och det var sista hindert som kom i en snäv sväng och jag inte riktigt fått tillbaka honom innan svängen, annars super! Jag är nöjd med träningen och det går bättre och bättre :) red med ett annat bett idag och det funkade bra på honom och han trivs med det!


Hade sånt här bett, det är inte skarpt förrens hästen drar då låser det sig, annars är det rörligt och inte skarpt. Vilket är super bra! Och Rippert trivs med det :)


oredigerad bild från när jag var och provred min älskling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0