heeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Godkväll allihopa!
Idag har det blivit stallet heeeela dagen! Åkte ut vid 7 för att fodra hästarna och sen hjälpa till på Pay and Riden i stallet, var funktionär. Hade tyvärr ingen som kunde köra Rippe så jag kunde inte hoppa :( men red fram och hoppade fram Hamiltion åt Lussan och travade av Kungen åt henne så fick rida lite i alla fall!

Sen fixade jag till Filuren och han fick ha en vilo dag idag och vila efter galoppjobbet igår, haha! Sen körde jag och mamma bort till Rippe. Stod och bortstade och myste med honom i nästan en timme, så mysigt! Sen red jag iväg till en "oval" ute i skogen perfekt ställe att träna kondititon och fattningar/avsaktningar. Rippert blir ganska spänd i galoppen om man galopperar på kort tygel och vill då gärna springa istället för att galoppera och använda sin kropp så red på ganska långa tyglar idag också för att han ska slappna av och börja använda sin kropp. Detta tycker han är väldigt jobbigt och han blev väldigt trött och svettig efter passet, haha söta lilla hästen :) men det är bra för honom att få jobba ordentligt! Han vart väldigt fin och duktig idag!
I traven försökte jag få honom att skuta ifrån med sina bakben och länga stegen, herregud vilka steg han fick och shit vad han sköt ifrån med sina bakben! Han sköt mig nästan ur sadeln i varje steg så mycket han tog i och det kändes som vi flög fram! Så härlig känsla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0