bästa hästarna

AAAAHHH! vilka underbara hästar jag har! Både Rippert och Filuren var super duktiga idag :D

Rippert fick gå på hårdträning idag och det tyckte han var väldigt jobbigt, haha! Först skrittade jag fram på lång tygel där han skulle lääänga steget och verkligen börja använda hela kroppen, vilket han gjorde riktigt fint och bra!
Sen gick jag över till trav även där på långa tyglar för att han inte ska spänna sig när man börjar trava. Gjorde ganska många övergångar från skritt-trav-skritt-trav på lång tygel. Han lyssnade verkligen jätte bra och vilade på steget istället för att bli springig! Sen fick han trava på lång tygel några varv för att börja använda hela kroppen och få upp konditionen lite! Sen gick jag över till galopp gjorde samma sak där trav-galopp-trav-galopp på lång tygel. Shit vilken galopp vi fick! Han höjde verkligen upp ryggen och började använda sina bakben! SUPER HÄSTEN, världens bästa! <3<3<3

Filuren var också riktigt duktig idag! Stegrade inte alls idag, tänkte inte ens försöka! Stort framsteg eftersom han innan stegrat varenda ridpass... Men det går framåt! Travade honom lite på galoppbanan och sen fick han även ta första galoppen sen i december idag! Gissa om han blev glad, haha! Blev lite små bockar här och där! Sen fick han skritta av sig en lång och härlig runda och då blev han glad! DUKTIG HÄST! <3<3<3

Nu ska jag köra och hämta världens bästa CECILIA LEPIK! hon ska sova här i natt, wiieee!
Länge sen jag träffade henne nu :( men äntligen! Puss på henne :* <3


slänger upp en bild på Rippert när jag provred honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0