markarbetsträning

idag fick mina små hästar träna lite markarbetesträning för pontus!

snoppy var super duktig , pigg och glad men lyssnade faktiskt bra! :)
han har blivit mycket mjukare och mer avslappnad i kroppen på dessa två veckor jag haft honom nu
duktig ponnyplutt <3

innan träningen började blev filuren longread 5 - 10 minuter för att det ska gå att sitta upp på honom
han var väldigt lugn när jag började rida , lite väl lugn så då la jag till spöet och så bockade han
och sen stegrade han 4 gånger och då fick jag hoppa av så tömkörde Pontus honom sen .

när pontus tömkörde filuren så gick det ganska bra , filuren är väldig envis och har myyycket egen vilja!
men nu ska han bli tömkörd lite då och då och så får vi hoppas att han bli bättre av det
för just nu går det nästan inte att rida på honom :/



SNOPPY FLIGHT ! <3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0