hejhej!

god morgon!

Hade inte tiden och blogga igår så får bli idag istället, förlåt.
Jag gick som sagt till stallet igår med Angelica. Hade kameran med mig och allt. Så kom fram, ryktade Sessan och pussade henne en stund och sedan tränsade jag, bestämde mig för att rida barbacka. Gick ut och hjälpte Tova med hennes häst Sparkle. Sparkle kan stegra sig och så när man sitter upp då hon är importerad från Irland och där hoppar dom upp i farten ju.
Ja, sedan blev jag uppkastad på Sessan och vi började skritta fram. Angelica tog fram kameran och började fota.. sen märkte hon att det inte var något minneskort i .. Den satt fortfarande i datorn (y). Men hon filmade lite i alla fall!

Sessan gick som en klocka, i alla fall vissa stunder. Lyssnade på mig väldigt bra och gjorde de jag sa åt henne. Krävde lite av henne, bland annat att galoppfattningarna skulle komma direkt och inte 2 sekunder efter. Och då ville hon gärna lägga av några små bocksprång. Väldigt lätta och sitta kvar i, känns som hon tar större galoppsteg bara. Men saktade av och gjorde om det igen och då gick hon något bättre. Hon "dyker" gärna ner och går bakom hand, men trycker man fram henne lite mer så gör hon inte så.

Hästen:
plus:
* Hon gick väldigt fint i skritten
* Var jättelätt och jobba med 2/3 av passet
* Hon lyssnade bra

minus:
* Något oenergisk

jag:
plus:
* Sitsen i allmänhet
* Kommunikationen med hästen
* planeringen

minus:
* Hälarna - måste ner även om jag rider barbacka
* slappna av mer i axlarna





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0