eyy!

Hejhej! :)
dagen har varit sjukt chill. Varit på mellandags-rea med Angelica. Endå nice!
Pratat med Tova idag, och jag ska iväg och rida imorgon, ska bli riktigt chill faktiskt!
Ska få träffa hennes "nya" ponny, Sparkle. Sedan ska jag få rida min älskade ponny igen och herregud vad jag längtar! Och dessutom har jag lockat med Angelica så hon ska fota vilket kommer bli jätteskoj! Så förhoppningsvis kommer ni få se bilder imorgon.
Sessan, som då är den ponnyn som satt störst spår i mitt liv är en renrasig Welsh Cob, ungefär 147 cm hög och fyller sju till vår. Hon är en riktig dressyrtalang, har mycket lätt för att lära sig och gör alltid sitt bästa. När det blir jobbigt kommer det ett bocksprång här och där, men aldrig på banan. Tyvärr är hon inte så omtyckt av vissa domare då hon är ganska så tjock, eller snarare hon var. Sedan blir det inte lättare för att hon redan är kraftig i rasen. Men domare som är "jämställda" så att säga, älskar henne. Kan skilja sig från 72% till 52% och då har hon ändå gjort en finare runda på 52%-tävlingen.
I hoppningen är hon också jätteduktig. Tyvärr tar magen emot lite där men jag har hoppat 110 med henne. Hon hoppar som en gud och hoppar allt, men kan vara lite tung ibland och få över. Detta för vikten.
här kommer 2 bilder på henne :)

Kommentarer
Postat av: En som läser er blogg ;)

Kan inte ni ha hiss och diss på er blogg :)

Och lägga upp videoklipp ? :)

Och kanske visa er outfit på era hästar :)



2010-12-28 @ 21:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0